Изборни предмети
Обавезни изборни који улазе у просек.
Од 6 предмета из табеле испод, школа ће изабрати 4. Од дата 4 предмета, ученици прве године (само друштвени и општи смер) су дужни да се на упису определе за 2 предмета.
Ученици који завршавају први разред, у јуну месецу бирају два изборна предмета које ће похађати наредне године.
Изборни предмети | Први разред | Други разред | ||
нед. | год. | нед | год | |
Језик, медији и култура | 1 | 37 | 1 | 35 |
Појединац група и друштво | 1 | 37 | 1 | 35 |
Здравље и спорт | 1 | 37 | 1 | 35 |
Образовање за одрживи развој | 1 | 37 | 1 | 35 |
Уметност и дизајн | 1 | 37 | 1 | 35 |
Примењене науке | 1 | 37 | 1 | 35 |
Ових шест предмета се реализују кроз пројектну наставу. Ученици имају пуно слободе да одаберу теме за рад у складу са својим интересовањима, у договору са предметним наставницима.
Предмет „Језик, медији и култура“ омогућава ученицима да истражују утицај медија, појаву дискриминације и манипулације, критички да се односе према говору мржње и воде рауна о личном оглашавању на друштвеним мрежама.
Предмет „Појединац група и друштво“ омогућава ученицима да истражују теме као што су: узори и идоли данашњој омладини, улога лидера; феномени отуђености, осамљености и одбачености у данашњем друштву.
Предмет „Здравље и спорт“ омогућава ученицима да истражују теме као што су: превенција болести зависности, репродуктивно здравље и правилна исхрана.
Предмет „Образовање за одрживи развој“ се бави екологијом. Ученици ће истраживати утицај човека на животну средину, воду, ваздух, као и решења за израду еколошких градова и насеља.
Предмет „Уметност и дизајн“ омогућује ученицима стваралачки рад, критички однос према уметности и истраживање уметности.
Предмет „Примењене науке“ се бави малим пројектима и практичним истраживањима из области физике, хемје, биологије уз објашњавање научних феномена који леже у основи.
Обавезни изборни предмети који не улазе у просек
Сви ученици наше школе су у обавези да се на упису определе да ли желе да похађају часове верске наставе или часове грађанског васпитања.
Изборни предмети |
Први разред |
Други разред | Трећи разред | Четврти разред | Укупно | |||||
нед | год | нед | год | нед | год | нед | год | нед | год | |
Верска настава | 1 | 37 | 1 | 35 | 1 | 36 | 1 | 32 | 4 | 140 |
Грађанско васпитање | 1 | 37 | 1 | 35 | 1 | 36 | 1 | 32 | 4 | 140 |
Изборни програми су интердисциплинарног карактера и доприносе припреми ученика за избор будућег занимања, прилагођавању честим променама које су присутне у савременом свету рада; доприносе бољем разумевање света у којем живе и омогућавају ученицима стицања компетенција из области које до сада нису биле дефинисане наставним плановима и програмима, а у циљу задовољавања њихових интересовања и потреба.
Програми који су предвиђени за трећи и четврти разред су:
ПРИМЕЊЕНЕ НАУКЕ 1 – доприноси развоју научне и технолошке компетенције ученика, тј. развоју научног погледа на свет, система вредности и способности потребних за одговорну улогу у друштву и даљи лични и професионални развој, посебно у области здравља и заштите биодиверзитета (воде ка медицини, биологији, хемији).
ПРИМЕЊЕНЕ НАУКЕ 2 –доприноси развоју научне и технолошке компетенције ученика, тј. развоју научног погледа на свет, система вредности и способности потребних за одговорну улогу у друштву и даљи лични и професионални развој, посебно у области технике (воде ка техници и технологији /машинство, технологије, електротехника).
ОСНОВЕ ГЕОПОЛИТИКЕ – циљ изучавања је да ученик овлада основама геополитичке мисли, како би се оспособио да препозна и објасни стратешке интересе и на њима засноване политике Србије и других држава, којима оне настоје да реализују предности и превазиђу ограничења која произилазе из њиховог географског положаја, историјског, културног, политичког наслеђа, друштвеног и економског система (за ученике који касније желе да упишу економију, географију, политичке науке).
ЕКОНОМИЈА И БИЗНИС – циљ учења је да кроз овладавање основним економским појмовима, концептима и принципа оспособи ученике да разумеју суштину деловања економских закона, да сагледају однос појединца, привредног система и државе, њихових улога и међузависности ради развијања знања, вештина и ставова неопходних за одговорно и успешно учешће у економском животу за ученике које интересују економија, менаџмент, предузетништво.
РЕЛИГИЈА И ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ – Циљ учења је да ученици кроз компаративно и интердисциплинарно критичко истраживање феномена религије и цивилизације осветле и разумеју сопствени идентитет, као и да уваже идентитете других и другачијих; овај програм може да буде усмерење ка филозофији, историји, социологији, факултету политичких наука.
МЕТОДОЛОГИЈА НАУЧНОГ ИСТРАЖИВАЊА – Циљ је да ученик, упознавајући различите аспекте научног рада, развија интересовање за научна истраживања и осетљивост за контекст у коме се она одвијају, да гради позитиван став према науци, научницима и поштовању методологије и етичности (води ка емпиријским и експерименталним гранама наука).
САВРЕМЕНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ – Циљ је развијање знања и вештина ученика за ефикасно, креативно, безбедно и савесно коришћење савремених технологија у животном окружењу и окружењу за учење и рад и спремности за континуирано праћење развоја савремених технологија зарад даљег личног и професионалног развоја (обрађиваће теме као што су паметни градови, роботика, безбедност на мрежи, мобилна технологија.
Ту су још и УМЕТНОСТ И ДИЗАЈН и
ОБРАЗОВАЊЕ ЗА ОДРЖИВИ РАЗВОЈ
*последња два предмета могу да се изучавају и у трећем и четвртом разреду
Изборни програми у трећем односно у четвртом разреду треба да усмере ученике ка одређеним научним дисциплинама односно факултетима. Од програма које школа понуди ученицима на упису у трећи разред, ученик бира два која ће похађати са по два часа недељно.